Jak zrobić zdrowy i pyszny budyń z kaszy jaglanej?

budyń z kaszy jaglanej

Czasem fajnie jest zaskoczyć ukochaną osobę czymś miłym, miło czasami zostać zaskoczonym. Zwłaszcza w weekend. Śniadanie do łóżka z pewnością będzie miłym rozpoczęciem dnia. No dobrze, pomarzyć można, porozmawiajmy jednak o rodzinnym śniadaniu. Wszyscy powinni być zachwyceni.

Dzisiaj propozycja na słodko. Menu prawdopodobnie bardziej przypadnie do gustu kobietom. Za to Panowie powinni być zadowoleni, bo przygotowanie go jest banalnie proste i mogą się wykazać (druga połowa na pewno doceni starania), a prezentuje się genialnie. Oczywiście dzieciaki też powinny być zachwycone.

Podstawą śniadania jest  – budyń z kaszy jaglanej.

budyń z kaszy jaglanej

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną?

Kasza jaglana nazywana jest królową kasz, ze względu na wartości odżywcze, zawartość mikroelementów, cynku, krzemu, oraz działanie odtruwające organizm. Dużo osób po pierwszej próbie rezygnuje z jej jedzenia ze względu na gorzki smak. A tak naprawdę wystarczy znać kilka prostych zasad, żeby uniknąć gorzkiego smaku. Sporo osób rozgotowuje też kaszę, a powinna być sypka.

Jak ugotować kaszę jaglaną?

  • Kaszę należy bardzo dokładnie przepłukać. Najlepiej na sitku i kilkukrotnie. Opcje są dwie, albo płuczemy kaszę bardzo gorącą wodą z kranu, albo po przepłukaniu zalewamy ją jeszcze wrzątkiem – dzięki temu pozbędziemy się gorzkiego smaku.
  • W garnku (najlepiej o dużym dnie) zagotowujemy wodę. Wody powinno być dwa razy więcej niż kaszy. Wsypujemy łyżeczkę soli i do wrzątku przekładamy naszą kaszę, rozprowadzając ją równo. Można dodać łyżkę oleju.
  • Kaszy nie mieszamy podczas gotowania!
  • Przykrywamy garnek pokrywką i czekamy około 15 minut. Po tym czasie sprawdzamy czy woda się wygotowała. Jeśli nie, zostawiamy na wyłączonym palniku i czekamy około 5 minut żeby woda mogła wyparować.

budyń z kaszy jaglanej

Jak zrobić budyń z kaszy jaglanej?

Wydzielamy porcję kaszy jaglanej, którą miksujemy z mlekiem (proponujemy mleko roślinne). Może też być to jogurt naturalny. Dorzucamy owoce. Do budyniu można dodawać banany, mango, gruszki, my  skusiliśmy się na truskawki. Owoce mogą być mrożone (rozmrażamy je wcześniej). Przekładamy do miseczki i dekorujemy. Jeśli lubimy możemy dosypać uprażone pestki dyni lub słonecznika.

Jeśli uważamy, że budyń nie jest słodki można dodać odrobinę miodu, lub szczyptę ksylitolu (cukrowi mówimy zdecydowane NIE).

Oczywiście oprócz smaku i wartości odżywczych śniadania, bardzo ważna jest oprawa. Takie śniadanie mimo, że jego przygotowanie to około 20 minut da nam energię na cały poranek. Pięknie wygląda i wybornie smakuje.

Smacznego!

Dołącz do nas na facebooku. Kliknij /TUTAJ/

malinowa planeta, dziecko, rodzice, porady dla rodzicow, zabawy dla dzieci

Author: admin

Share This Post On
  • Paulina Krawczyk

    Szkoda, że kasza jaglana dla cukrzyków nie jest wskazana

  • Bardzo lubimy takie zdrowe desery chętnie wykorzystamy inspiracje

  • Uwielbiam kasze jaglana, a takie przepis widze po raz pierwszy, chetnie kiedys przygotuje taki slodki budyn.

  • Pomimo, że nie za bardzo lubię kaszę jaglaną, budyń jaglany całkiem mi smakuje. Pozdrawiam!

  • Ostatnio jadłam ‚budyń jaglany’ z proszku. Nie zaliczę go do najlepszych, ale myślę, że ten z Twojego przepisu zajmie wysokie miejsce wśród ulubionych słodkości 🙂

  • z proszku? O rany 🙂 To my zdecydowanie polecamy nasz budyń 🙂 Dzisiaj robiliśmy z gruszką i cynamonem (podsmażone na masełku) i zmiksowane z mlekiem roślinnym i kaszą jaglaną. No pycha!

  • warto też kaszę podprażyć przed gotowaniem, ma wtedy bardziej wyrazisty smak

  • dobra jest też z bananami, ale warto wtedy dodać odrobinę soku z cytryny czy pomarańczy żeby przełamać mdły smak. Dobrze też smakuje z odrobiną kakao na wierzchu

  • naprawdę polecam 🙂 można też zrobić koktail, czyli dodać wiecej mleka roślinnego 🙂

  • to prawda niestety, ma za wysoki indeks glikemiczny. Ale robiłam kiedyś coś podobnego z białej kaszy gryczanej, które przez przypadek się rozgotowała 😉 też było dobre

  • Bede pamietac 🙂

A TE WPISY JUŻ CZYTALIŚCIE?close